Trinity Sales werkt veel samen met bedrijven die hun sporen op salesgebied al verdiend hebben, en die bekend zijn met sales support en leadgeneratie. Maar ook helpen we veel kleinere bedrijven, voor wie het misschien allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ons vakgebied
Bij koud bellen maak je gebruik van een bellijst waarop nog geen voorwerk heeft plaatsgevonden. Je belt de adressen en contactpersonen dus koud. Bij warm bellen is er al iets gebeurd in het voortraject waardoor dat telefoontje warm is. Het kan zijn dat iemand al een vraag heeft gesteld, je website heeft bezocht of een connectie is op LinkedIn. Er is dus een kans dat ze je al kennen, bekend zijn met je propositie of het telefoontje misschien zelfs al verwachten. Dat vergroot de kans op een goed en succesvol gesprek.
Een lead is in grote lijnen een aanleiding om een salesgesprek te voeren. Bedrijven kunnen hun eigen leads genereren (vanuit bijvoorbeeld hun marketing), maar je kunt er ook een partner voor inschakelen (zoals Trinity Sales). Het genereren van leads houdt in dat je bedrijven en/of mensen zoekt met wie je in gesprek kunt gaan over jouw product of dienst. Een lead is dan in feite de afspraak zelf.
In het huidige digitale tijdperk gaan er stemmen op die zeggen dat ouderwetse telefonie achterhaald en overbodig is. Echter, contacten leggen via online kanalen kan wel, maar alleen in een echt gesprek kun je doorvragen, behoeften achterhalen, bezwaren weerleggen en écht verkopen. Dat maakt dat bellen voor de meeste bedrijven altijd een rol blijft spelen in hun sales activiteiten, maar nu vaak in samenhang met de digitale sales mogelijkheden.
Nee, dat hoeft niet perse. Wanneer je zou besluiten om een stukje digitale leadgeneratie bij Trinity Sales onder te brengen, om aan warme leads te komen, dan kunnen wij ook de telefonische opvolging doen om tot gekwalificeerde afspraken voor jouw bedrijf te komen. Maar ieder zijn vak: als je echt een uitgebreide digitale campagne of branding op wil tuigen zijn daar gespecialiseerde bedrijven voor. Ook dan kan de aansturing via ons lopen, indien gewenst. Maar hierover en wat de meest optimale werkwijze is zouden we in gesprek moeten gaan.
BANT staat voor Budget, Authority, Need and Time. Als je binnen een campagne afspreekt dat de leads moeten voldoen aan BANT waarborg je daarmee een bepaalde kwaliteit, waarbij de kans op een conversie van lead naar deal erg groot is. De B zorgt ervoor dat er budget aanwezig is, de A dat je met de juiste beslissingsbevoegde persoon spreekt, de N dat er ook een echte behoefte is en de T borgt dat er op korte termijn zaken gedaan kan worden, en niet pas in een schimmige, verre toekomst.
Diensten & mogelijkheden
In de eerste fase van Trinity Sales richtten we ons primair op het verkrijgen van een marktaandeel voor klanten in Nederland die projecten willen in Nederland. Dit heeft nog steeds onze focus. Daarnaast hebben wij inmiddels echter ook Franstalige en Duitstalige agents beschikbaar. Dit betekent dat wij onze diensten aan kunnen bieden in het Nederlands, Engels, Frans en Duits. Wij bellen echter alleen tijdens kantooruren in onze eigen tijdzone, dus campagnes in exotische tijdzones zijn helaas niet mogelijk. Mocht er een behoefte zijn om in een andere taal naar een buitenland te bellen, dan is dat zeker bespreekbaar en mogelijk, en kunnen we desgewenst op zoek naar een medewerker die vaardig is in die taal.
Nee. Trinity Sales is uitsluitend B2B georiënteerd.
Ja, wij hebben de technische mogelijkheid om inbound lijnen te bemannen. In zekere zin doen we dat nu ook bij onze leadgeneratie campagnes, waarbij prospects ons terug kunnen bellen indien nodig. Omdat we ook bakken ervaring hebben met inbound telefonie en klantenservices gaan we graag in gesprek over jouw behoeften en wat wij kunnen bieden.
Nee. Wellicht dat dit in de toekomst nog eens gaat gebeuren, maar het heeft in de huidige fase van Trinity Sales geen prioriteit.
Nee, vooralsnog niet. Wellicht dat dit in de toekomst nog gaat gebeuren, maar als relatief nieuwe startup hebben we daar nu nog geen mensen voor rondlopen. Mocht er overigens een hele expliciete behoefte zijn, kunnen we daar wel over in gesprek gaan. Met onze decennia relevante werkervaring hebben we een lijvig netwerk in de branche opgebouwd, dus zeggen we op voorhand nooit nooit! Laat vooral weten waar je naar op zoek bent.
Nee. Het is onze ervaring dat no cure no pay een hoop onzuiverheden in de samenwerking brengt. Vaak ontstaat er discussie over de kwalificatie van de afspraken en wordt het al snel zuiver een kwantitatieve numbers-game. Daarnaast bieden wij aan een verlengstuk van jouw sales activiteiten te zijn en dat betekent ook afsprakenmanagement buiten de scope van de campagne, informatie uit de markt, aantekening en data over alle gesprekken (dus ook vaak de buitengewoon informatieve en belangrijke negatieve respons) op basis waarvan je je propositie en marketing kunt finetunen. Kortom, wij bieden veel meer dan waar no cure no pay zich voor leent en we willen ook niet anders.
Het is bijna ondoenlijk om resultaten van een leadgeneratie campagne te garanderen. Er zijn te veel factoren van invloed op het succes die buiten onze invloed liggen. Ook de propositie moet sterk zijn, het belbestand, de afspraken die er met de klant gemaakt worden en, niet in de laatste plaats, bepaalt de opvolging van een klant het succes van een campagne. Wat wij wel garanderen is een maximale inspanning, een heldere, eerlijke communicatie en goede staat van dienst in het waarmaken van inschattingen.
Eigenlijk allebei, afhankelijk van de opdracht en de behoefte bij de opdrachtgever. Binnen klassieke leadgeneratie heeft ons werk een sterk kwantitatief karakter, aangezien wij door het grote bestand bellen op zoek naar de krenten in de pap, waar de specialisten van onze opdrachtgever dan mee aan de slag gaat. Maar wij doen niet alleen kwantitatief werk. Immers, de kwaliteit van ons voorwerk bepaalt ook de slagingskans in het vervolg. Hoe beter wij uitvragen en in kaart brengen wat de situatie is, hoe beter het vervolg zal zijn. Plus dat wij gaande de campagne ook analyseren wat er speelt, hierover overleggen en anticiperen. Kortom, wij zoeken altijd naar die ultieme balans tussen kwaliteit en kwantiteit om het optimale verlengstuk van onze partners te zijn.
Een campagne starten
Nee hoor, dat is absoluut geen probleem. In zo’n geval gaan we samen met jou kijken welke data nodig is om een succesvolle campagne te draaien en die kan bij ons of via ons bij een andere dataleverancier worden aangeschaft. Dat betekent natuurlijk wel dat er wat extra kosten worden gerekend, maar die data (inclusief al onze toegevoegde informatie naar aanleiding van de telefoongesprekken) is daarna voor jou.
Wij maken van elk gesprek, ongeacht de uitkomst, een notitie. Aan het eind van de campagne krijg jij de data in een export, inclusief alle nieuwe notities. Dit betekent dat je naast de aangeleverde leads ook een nuttige bak informatie krijgt over hoe men op jouw product/dienst/propositie reageert. Hier kun je weer mee aan de slag op het gebied van marketing etc. Ook staan er in de database aantekeningen van opvolging in de toekomst. Dus partijen die niet meteen toehapten, maar waarvan wel in kaart is gebracht wanneer ze weer benaderd kunnen worden. Kortom, zo’n database kan voor verschillende onderdelen van je bedrijf van onschatbare waarde blijken.
In de aanloop naar een campagne is de input van de klant wel erg belangrijk. Hoe meer informatie wij krijgen, hoe makkelijker het voor onze agents is om de gesprekken te voeren. Een goed product, een goede propositie, een goede briefing, misschien wat goed materiaal om te delen… dat helpt de start soepel te verlopen, wat de succeskansen vergroot. En gaandeweg de campagne blijven we intensief contact houden om zaken bij te stellen indien nodig. Als je eraan twijfelt of je er klaar voor bent, kunnen we gewoon een keer kennismaken en doornemen wat er gedaan moet worden.
Dat verschilt heel erg en hangt vooral af van de behoeften en mogelijkheden van de opdrachtgever. Het kan beperkt blijven tot een paar weken als we bijvoorbeeld mensen bellen om ze uit te nodigen voor een event. Maar samenwerkingen kunnen ook jaren non-stop doorlopen, waarbij wij structureel en gestaag als verlengstuk van een salesafdeling ons voorwerk doen. En hoe intensief? Dat hangt ook weer van behoeften en budget af. Als je wil weten wat er bij jou past of wat er mogelijk is, laten we dan gewoon een keer kennis maken en in gesprek gaan.
Ja, graag zelfs. Hoewel er natuurlijk aan het begin van een campagne veel en duidelijke afspraken worden gemaakt, staat niets daarvan vast. Als blijkt dat er omwille van het succes van de campagne iets veranderd of bijgesteld moet worden, dan doen we dat. Dat kan gebeuren op initiatief van onze zijde, maar ook initiatieven van jou zijn daarbij zeer welkom. Uiteindelijk doen we het samen.
Over Trinity zelf
De drie mensen die met Trinity Sales zijn begonnen hebben samen eerst 60 jaar relevante werkervaring opgedaan. Op 2 januari 2023 werd er een beslissing genomen. En op 1 augustus 2023 is Trinity Sales officieel van start gegaan. De gouden mix van jeugdig enthousiasme met de kennis van vele, vele jaren dus.
Op dit moment is het merendeel van onze agents 40-plusser, met jaren ervaring in de sales branche. Sales is een vak en de kern van onze medewerkers rekent die ervaring in decennia, niet in jaren. Dat laat onverlet dat wij ook openstaan voor jeugdig elan en jonge ambitieuze mensen. Dat past ook erg bij de energie die wij als jonge startup dagelijks voelen. Zo dynamisch als al die verschillende projecten en bedrijven zijn waarmee wij dagelijks samenwerken, zo dynamisch willen wij ook als bedrijf zijn. En dan kun je niet teveel van hetzelfde hebben, dan moet je van alles een beetje hebben.
Als modern bedrijf werken wij vooral in de cloud, dus kan bijna iedereen vanuit huis werken. Dat betekent dat wij als relatief jong bedrijf niet gedwongen zijn om nu veel kosten te maken met huisvesting. En DAT betekent weer dat we geen eigen bezoekadres hebben. Wel kunnen we altijd een keer via Teams afspreken en (mits in de buurt van Haarlem) als het enigszins mogelijk is spreken we het liefst gewoon ergens af. Uiteindelijk gaat er niets boven persoonlijk contact en samen een bak koffie of thee drinken.
Als groeiend bedrijf zijn we altijd op zoek naar nieuwe mensen die zich bij ons aan willen sluiten. We hebben genoeg te bieden, vinden we zelf, en als jij dat ook van jezelf vindt moeten we zeker een keer in gesprek. Hier op de site bij Vacatures vind je naast de gerichte vacatures ook manieren waarop je gewoon een open sollicitatie in kunt sturen. Gewoon doen! Wie weet waartoe het leidt, toch?
Met geen van beide moet je rond blijven lopen, en beide zouden we graag van je ontvangen! Je kunt altijd bellen naar 023-2083228 of mail naar info@trinitysales.nl.
Meer informatie over Trinity, de mensen erachter en onze visie?
Meer inzicht in de mogelijkheden van ons aanbod?
Meer informatie en verdieping in onze branche?
Contactformulier
Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben die hierboven ontbreken, stuur ons deze dan via dit formulier. Of gebruik een van de andere kanalen op onze Contact pagina!